Turundusweb.ee

Turundusweb´i blogi on ellu kutsutud eesmärgist jagada mõtteid ja kogemusi turundusvaldkonnast, mis on nii lai, huvitav ja kiiresti ajas muutuv

Business Eesti moodi- teeme oma Google!

Käesoleva aasta alguses kuulsin üht väga tavalist lugu ühest lugupeetud asutusest, kus paar töötajat olid hakanud tagaselja oma leivaisale konkurentsi pakkuma! Kuna selline tegevus on meil väga tavaline, siis ei pööranud sellele erilist tähelepanu. Case ise oli lihtne – ülemused avastasid ühe registreeritud ettevõtte, mille juhatuses olid nende töötajad. Edaspidiste probleemide vältimiseks lõpetati töölepingud ja ettevõtlikud inimesed võisid oma teed minna.

Google Baltic OÜ on see tänuväärt ettevõtmine, mis on jõuga võtnud endale Google kaubamärgi esindamisõigusega. Äriregistrist saame teada, et Infopluss Eesti AS endised töötajad Tarmo Nuhkat ja Pilvi Lepp on selle raske ja riskantse tee jalgealla võtnud. On päris huvitav vaadata, millal härrad Silicon Valleyś pahaseks saavad ja kaubamärgi kasutamise eest märkuse teevad.

Toon siinkohal ära selle ettevõtte pakkumise. Tavaliselt ei taha müügiinimese apsakaid siia välja tuua, aga siin on tegemist väga põhimõttelise möödalaskmisega. Nimelt Google AdWords müüb ennast põhimõttel PPC ehk “pay per click”. Google Baltic OÜ teeb aga pakkumisi 6 ja 12 kuuliste pakettidena. Miks see nii oluline on- aga selle pärast, et kui Te ostate reklaami Google keskkonda, siis te näete täpselt kui palju Teie reklaami on nähtud ja klikitud- see kõik toimub AdWords keskkonnas. Google Baltics OÜ aga lubab Teile koostada kvartaalset statistikat! Huvitav kas kasutamata reklaamiraha makstakse protsendiga tagasi?

Üldiselt turul ruumi on ja nagu näha siis ei ole meil mingit probleemi eestis registreerida mõnd üleilmselt tuntud kaubamärgi nimega ettevõttet. Ootame uusi ja peremaid pakkumis Google aastase reklaami eest! Keegi võiks teha ka Facebook Baltic OÜ. Viimane nimelt küsib kontakti eest oluliselt kõrgemat hinda kui Google ja peaks ärilises mõttes tulusam olema!

—————————-

6. aprillil parandatud oluline faktiviga- nimelt domeeni www.googel.ee kuulub hoopis:

Google Eesti OÜ
Asutuse aadress: Väike-Ameerika 21-37
Asutuse telefon: 58009406
administratiivne kontaktisik: Piret Uuli piretuuli@hotmail.com
———————-

Google “esindamine” on vägagi populaarne tegevus. Nimelt oli mulle mällu sööbinud, et need nimetatud kaks ettevõtet on omavahel seotud- tuleb välja, et ei ole! Siinkohal vabandused Tarmo ees, kes sai võõrad suled selga!

Elion tungib kataloogiturule

neti.eeKuluaarides linnukesed siristavad, et Elion Ettevõtted AS (neti.ee) tuleb turule uue tootega. Neti.ee astub uue sammu ja läheb oma siiani tasuta olnud lingikataloogi pealt Yellopages tüüpi lisateenuste lahendustele. Hetkel käivat vinge personaliotsing ja mitmete aastaid katoloogimüügiga tegelevate ettevõtete müüjad on juba käinud  Elionis läbirääkimisi pidamas. Esialgu ei tulevat müügimeeskond suur, kuid loomulikult soovitake kokku saada parim löögirühm.

Eks karm reaalsus ole ilmselt see, et neti.ee müüginormid ei taha kuidagi hetkel enam bannerimüügiga täituda ja Google tüüpi lingimüük vasakusse veergu ei ole ka kuigi hästi läinud.

Kas neti.ee taoline tootearendus on samm edasi või samm tagasi? Kas Eesti kataloogiturule on tõusmas uus ja tugev konkurent, kes lömastab oma jõuga teised omataolised või tuleb sellest üks suur läbikukkumine, sest kõik ettevõtjad on ju harjunud, et neti.ee kataloog on tasuta?

Yellopages turul on toimunud viimastel aastatel mitmeid olulisi muutusi: Infopluss, Ekspress Hotline, Telemedia Eesti on tänaseks kõike ühe mütsi alla koondunud, mis hetkel küll veel oluliselt ei mõjuta ettevõtete infoavaldamise eelarveid (veebikatalooge kogu konsernil ju ikkagi mitu). Kas on oodata nüüd sealt poolt neti.ee`le vastulööki? :)

Eesti veebilehtede statistikad

StatMetrix.Station on Eesti veebisaitide statistikaportaal. Info avaldamine on tasuta ja aluseks kasutatakse Google Analytics’i andmeid. Lisaks kodulehtede statistikale saad sirvida Facebook´i fännilehtede, Twitteri ja kodulehtede tehnilises statistikas. Enne metrix.stationi portaali tulekut oli üks populaarsemaid Emor. Metrix.Stationi enda külastajate arv on pea 2000 nädalas. Kodulehti, kes avalikustavad oma statistikat on hetkel pea kuussada. Kuid mingil põhjusel ei leia antud listist portaale, kes igapäevaselt pakuvad oma keskkonda välja kui turunduskanalit ja teenistuseks on reklaamiraha. Miks neid seal ei ole? Kas nad ei tea antud adekvaatsest kanalist või häbenetakse oma numbreid?

TNSMetrixi Emor on iganädalane veebilehtede külastatavuse statistika. Emoril endal on statistikaprogramm, mis lisatakse veebilehe koodi ja edastab andmeid. Emori tabelis olemasolek on tasuline ja tasu sõltub veebilehe külastatavusest, samas Emori andmeid kasutavad paljud reklaamiagentuurid, kuid nende enda kodulehe statistilised näitajad on laiemale avalikkusele teadmata.
Minuarust oleks aeg ka suurportaalidel kolida Metrix.Stationisse üle lõpetada nende tuhandete kroonide raiskamine Emorisse. (ma ise kaasaarvatud)

GemiusAudience on juba mõnda aega Eesti turul olnud uuringukeskus. Populaarsem on Gemius Eestist väljaspool ja tänasel päeval sisaldab nende statistika kolmekümne kaheksa portaali numbreid, mis jäävad alla nii Emorile kui Metrix.Stationile.

Niipalju kui on olemas erinevaid statistikaprogramme, on olemas ka erinevaid statistikaid. Lõpliku tõde ja konkreetset numbrit on võimatu fikseerida, aga õnneks ei ole numbrite erinevused Analog´i ja Webalizer´i aegadega võrreldes enam väga suured.

Turundusweb´i ajalugu

turunduswebAasta oli 2003, kui Eesti juhatava meedia maastik vajas portaali, kus oleks väljas erinevate webilehtede statistika.

Statistika analüüsijaks sellel ajal oli populaarne statistikaprogramm “analog”

web ise oli aga selline …

archive.org